اقامت دائم قبرس یک وضعیت قانونی است که به شهروندان کشورهای غیر اتحادیه اروپا اجازه ورود و اقامت بدون محدودیت در جمهوری را می دهد. این وضعیت منقضی نمی شود و نیازی به تمدید نیست. پنج سال اقامت با اقامت دائم در قبرس جنوبی حق اخذ تابعیت را می دهد.

دولت قبرس به خریدار خارجی ملک این امکان را می دهد که برای سرمایه گذاری اجازه اقامت دائم (اقامت دائم) در قبرس را دریافت کند.

 

انواع اقامت دائم قبرس

دو نوع اقامت دائم در قبرس برای خرید ملک وجود دارد:

دسته 6.2 (رویه تسریع شده) و دسته F (رویه آهسته).

نمونه کارت اقامت دائم قبرس (اجازه اقامت دائم):

در زیر شرح مفصلی از هر دو دسته را مشاهده خواهید کرد.

مجوز اقامت دائم قبرس از طریق سرمایه گذاری (رده 6.2)

بر اساس مفاد بند 6 بند 2 آیین نامه اتباع خارجی و مهاجرت، وزیر کشور پس از ابلاغ هیئت وزیران تصمیم می گیرد در مواردی که شرایط زیر برای متقاضیان سایر کشورها مجوز مهاجرت برای اقامت دائم صادر شود. برآورده شده اند.

چگونه با سرمایه گذاری اقامت دائم قبرس را دریافت کنیم؟

برای اخذ اقامت دائم قبرس از طریق سرمایه گذاری در سال 2022، متقاضی باید:

  • یک ملک جدید از یک توسعه دهنده با حداقل 300000 یورو (بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده) خریداری کنید.
  • ثابت کنید که حداقل 30000 یورو در سال درآمد خارجی تضمین شده دارد.
  • ارائه مدارکی مبنی بر عدم وجود سابقه کیفری.

در صورت برآورده شدن شرایط، سرمایه گذار در مدت 2 ماه اجازه اقامت در قبرس را دریافت می کند.

اقامت دائم هنگام خرید ملک در قبرس

متقاضی باید همراه با درخواست اقامت دائم، اسناد مالکیت یا قرارداد فروش املاک و مستغلات در قبرس به نام خود و/یا نام همسرش را به اداره ثبت اسناد و املاک ارائه کند. ارزش کل بازار ملک باید حداقل 300000 یورو (بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده) باشد. و همچنین ارائه رسید رسمی پرداخت به مبلغ حداقل 200000 یورو (بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده) بدون توجه به تاریخ خرید ملک. پرداخت کامل ارزش ملک باید به حساب بانکی در قبرس انجام شود و پول باید از خارج منتقل شود.

خرید ملک ممکن است مورد توجه قرار گیرد حتی اگر از طرف یک شرکت انجام شود، اگر متقاضی و/یا همسرش تنها سهامداران یا ذینفعان نهایی آن شرکت باشند.

متقاضی می تواند خرید کند (به شرطی که کل ارزش بازار شرایط فوق را برآورده کند):

  • حداکثر دو واحد مسکونی (آپارتمان یا خانه) که می توانند مستقل باشند
  • یا یک واحد مسکونی و یک مغازه تا 100 متر مربع.
  • یا یک واحد مسکونی و یک دفتر تا 250 متر مربع.

 

وقتی صحبت از یک زوج متقاضی می شود، این محدودیت ها برای زوجین اعمال می شود، نه برای هر فرد درگیر.

خرید مذکور باید مربوط به ملکی (و ترکیباتی که در بالا توضیح داده شد) باشد که برای اولین بار توسط یک شرکت املاک و مستغلات فروخته می شود. در صورت دستیابی به دو ملک، از سال 2021 آنها می توانند توسط شرکت های املاک مختلف فروخته شوند.

واگذاری اموال به دست آمده بدون جایگزینی فوری با ملک دیگری، همانطور که در بالا توضیح داده شد، با ارزش مشابه یا بالاتر و مطابق با شرایط این روش (یعنی برای اولین بار توسط توسعه‌دهنده فروخته می‌شود)، منجر به لغو آن می‌شود. مجوز مهاجرت (اقامت دائم) مطابق با مفاد قانون 6 (2) قوانین خارجی و مهاجرت.

مبلغ ذکر شده باید از خارج به قبرس منتقل شود.

درآمد خارجی

متقاضی اقامت دائم باید ثابت کند که حداقل 30000 یورو درآمد سالانه تضمین شده دارد. این درآمد سالانه برای هر یک از افراد تحت تکفل خانواده (همسر و فرزندان) 5000 یورو و برای هر یک از والدین وابسته یا والدین همسر 8000 یورو افزایش می یابد.

این درآمد باید از خارج باشد و ممکن است شامل حقوق، حقوق بازنشستگی، سود سهام، سپرده های مدت دار، اجاره بها باشد. درآمد همسر نیز ممکن است در محاسبه کل درآمد سالانه در نظر گرفته شود.

 

افراد وابسته

اجازه اقامت دائم قبرس که برای متقاضی صادر می شود همسر و فرزندان زیر 18 سال را پوشش می دهد. در صورت تمایل، ممکن است به هر یک از زوجین دو مجوز مهاجرت جداگانه داده شود، مشروط به درخواست جداگانه و پرداخت هزینه مناسب، بدون اینکه همسر دیگر شرایط خرید ملک، درآمد سالیانه تضمین شده و سپرده گذاری را داشته باشد. موسسه مالی در قبرس

اقامت دائم کودکان

کودکان زیر 18 سال ممکن است با پرداخت هزینه مناسب به عنوان افراد تحت تکفل مجوز مهاجرت (اقامت دائم) والدین خود در نظر گرفته شوند.

فرزندان مجرد بین 18 تا 25 سال می توانند درخواست جداگانه ای برای اقامت دائم قبرس ارائه دهند، مشروط به پرداخت هزینه مربوطه، در صورتی که مدارک زیر را داشته باشند:

آنها دانشجویان دانشگاه خارج از کشور هستند (با یک دوره تحصیلی باقیمانده حداقل شش ماه از تاریخ درخواست).
آنها از نظر مالی به متقاضی وابسته هستند.

در چنین حالتی، پدر یا مادر و/یا هر دو والدین باید یک درآمد اضافی سالانه به مبلغ 5000 یورو برای هر فرزند تحت تکفل فراهم کنند. خاطرنشان می شود که هر یک از این فرزندان تحت تکفل باید به همراه درخواست خود کلیه مدارک پشتیبانی را ارائه دهند.

این مجوز حتی در صورتی که دارندگان آنها بالای 25 سال سن داشته باشند و حتی اگر دیگر مجرد نباشند و/یا در حال تحصیل نباشند و/یا به والدین خود وابسته باشند معتبر است. خاطرنشان می شود همسر آینده یا فرزندان صغیر آنها نمی توانند به عنوان افراد تحت تکفل در این لیست قرار گیرند.

اگر کودکان مایل به تحصیل در دانشگاهی در جمهوری هستند، باید از طریق موسسه برای اجازه اقامت موقت در جمهوری به عنوان دانشجو مطابق با مفاد قانون مربوطه (دستورالعمل اتحادیه اروپا) درخواست دهند. پس از اتمام تحصیلات خود در جمهوری، این کودکان، صرف نظر از سنشان، می توانند درخواست خود را برای مجوز مهاجرت به شرح فوق ارائه دهند، مشروط بر اینکه والدین آنها تنها یک درآمد اضافی سالانه 5000 یورویی برای هر کودک ارائه دهند.

 

اقامت دائم برای والدین

مجوز مهاجرت (اقامت دائم) همچنین ممکن است به والدین و بستگان متقاضی/دارنده مجوز مهاجرت در صورت درخواست و پرداخت هزینه مناسب اعطا شود، مشروط بر اینکه متقاضی/ دارنده مقیم دائم قبرس فقط درآمد سالانه اضافی 8000 یورو را فراهم کند. برای هر یک از این والدین – وابسته. لازم به ذکر است که هر یک از والدین وابسته باید به همراه درخواست خود کلیه مدارک ذکر شده در لیست مناسب زیر را ارائه دهند.

 

معیارهای کیفیت
متقاضی اجازه اقامت دائم قبرس و همسرش باید مدارکی مبنی بر عدم وجود سابقه کیفری ارائه دهند. اگر متقاضیان مقیم جمهوری باشند، مدارک از کشور محل اقامت آنها یا از قبرس ارائه می شود. متقاضیان اقامت دائم نباید به عنوان تهدیدی برای نظم عمومی یا امنیت عمومی در قبرس تلقی شوند.
متقاضی و همسرش باید تایید کنند که قصد کار در قبرس را ندارند.متقاضی و/یا همسرش ممکن است سهامدار یک شرکت ثبت شده در قبرس باشند و درآمد سود سهام این شرکت در قبرس به عنوان مانعی برای اخذ مجوز مهاجرت تلقی نخواهد شد.
دارنده اقامت دائم قبرس مطابق با مقررات 6 (2) قوانین مهاجرت و اتباع خارجی و همچنین وابستگانی که در مجوز وی گنجانده شده اند، موظفند بیش از بیش از این کشور در جمهوری غیبت نکنند. دو (2) سال در غیر این صورت، مجوز مهاجرت به طور خودکار لغو می شود.

دوره صدور

در صورتی که کلیه شرایط رعایت شده باشد و دلیلی برای امتناع به دلیل سابقه کیفری متقاضی یا مسائل مربوط به بی نظمی عمومی و امنیت عمومی وجود نداشته باشد، درخواست برای اخذ اقامت دائم قبرس باید ظرف مدت دو (2) توسط وزیر کشور بررسی و تایید شود. ) ماهها از تاریخ ارائه درخواست کامل . مجوز مهاجرت (اقامت دائم) بلافاصله پس از تایید درخواست صادر می شود.

اجازه اقامت دائم قبرس دسته F

کل مراحل از درخواست اجازه اقامت در قبرس تحت رده F تا تایید حدود 18 ماه طول می کشد.

شرایط اخذ اقامت دائم قبرس دسته F:

خرید ملک در قبرس خانه، آپارتمان یا ساختمان با ارزش تقریبی بازار 100000 یورو. خرید در بازار ثانویه امکان پذیر است.

همچنین می توان برای رده F با ملک اجاره ای درخواست داد. با این حال، خدمات مهاجرت ممکن است چنین درخواستی را رد کند. بر اساس تجربه ما، توصیه می کنیم پس از خرید ملک برای تضمین تصمیم مثبت اقدام کنید.

اثبات درآمد رسمی سالانه حدود 20000 یورو (متقاضی به همراه همسرش) از منابع خارج از قبرس ضروری است.این شامل دستمزد، حقوق بازنشستگی، سهام، اجاره و غیره است. برای هر فرد تحت تکفل 5000 یورو افزایش می یابد.
در یک حساب بانکی در قبرس به مبلغ تقریبی 30000 یورو سپرده گذاری کنید که نیازی به ضمانت نخواهد بود.

کودکان وابسته – طبقه بندی اقامت دائم F فقط برای کودکان زیر 18 سال اعمال می شود.

 

مزایای اقامت دائم قبرس

اجازه اقامت و اقامت دائم قبرس حق اخذ تابعیت را می دهد. درخواست برای اخذ تابعیت قبرس می تواند توسط خارجیانی که 7 سال اقامت قانونی در قبرس (2555 روز اقامت بر اساس مجوز اقامت یا اقامت دائم قبرس) را قبل از تاریخ درخواست تکمیل کرده باشند، ارسال کنند. متقاضی باید قبل از درخواست به طور دائم در 1 سال گذشته در قبرس اقامت داشته باشد. در مورد متقاضیانی که فرزندان یا والدین شهروندان قبرسی هستند، مدت زمان مورد نیاز 5 سال است نه 7.

اقامت دائم قبرس حق اقامت در این کشور را بدون محدودیت و بدون مدت اعتبار می دهد، ویزای ورود لازم نیست. با این حال، دارنده آن حق سفر به سایر کشورهای اتحادیه اروپا را بدون ویزا نمی دهد.

 

مدارک مورد نیاز

برای دریافت مجوز اقامت دائم در قبرس، متقاضی باید با مدارک مورد نیاز زیر اقدام کند:

کپی پاسپورت معتبر متقاضی، همسر و فرزندان
رزومه برای متقاضی
گواهی ازدواج با تاییدیه (ترجمه رسمی و تایید شده*)
شناسنامه فرزندان دارای گواهینامه معتبر (ترجمه رسمی و تایید شده*)
اصل گواهی سابقه کیفری (صادر شده از کشور محل اقامت و همراه با ترجمه رسمی و تایید شده*)
اسنادی که درآمد سالانه از خارج را تأیید می کند
مالکیت یا قرارداد فروش املاک و مستغلات در قبرس
رسید املاک و مستغلات. سوئیفت یا تأییدیه بانکی در قبرس مبنی بر اینکه مبلغ از خارج منتقل شده است.
برای دسته F – صورت حساب بانکی که موجودی 15000 – 20000 یورو را نشان می دهد.

* لطفاً توجه داشته باشید که سوابق کیفری، ازدواج و گواهی تولد باید به زبان انگلیسی ترجمه شده و توسط وزارت امور خارجه (یا سفارت) کشور صادر کننده آنها تأیید شود. و همچنین سفارت قبرس در این کشور و یا مهر آپوستیل.

 

هزینه های دولتی قبرس

هزینه اخذ اقامت دائم قبرس از طریق سرمایه گذاری شامل هزینه ها و هزینه های زیر می باشد:

متقاضی اقامت دائم / همسر / فرزندان متقاضی زیر 18 سال

500 یورو برای همه

70 یورو برای هر ثبت نام

کودکان و والدین بزرگسال (هر کدام)

500 یورو

70 یورو برای ثبت نام

 

خدمات وب سایت سحر حاتم نژآد

تیمی از وکلای مهاجرت برای مشاوره و تهیه هر نوع درخواست فوق آماده هستند. ما در تمام مراحل، از خرید اولیه ملک، مشاوره در مورد مدارک لازم، تهیه و ارسال درخواست برای مجوزهای مهاجرت تا دریافت کارت اقامت دائم، از شما حمایت خواهیم کرد.

برای مشاوره شخصی رایگان و اطلاع از قیمت های رقابتی ما با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up

Compare Listings

عنوان قیمت وضعیت نوع منطقه هدف اتاق های خواب حمام و سرویس بهداشتی