راهنمای دریافت کارت اقامت ترکیه + چگونه کارت اقامت ترکیه را دریافت کنیم؟

از سوالات پر تکرار علاقه مندان به مهاجرت از ایران است. ترکیه کشوری رنگارنگی است که در تقاطع اروپا و آسیا واقع شده است و با معماری باستانی، استراحتگاه های معروف بسیار، آب و هوای راحت و زیرساخت های مدرن، از نزدیک ترین مقاصد ایرانیان برای زندگی در خارج از کشور است.

طبق قانون اساسی محلی، ترکیه یک جمهوری سکولار است، اما حدود 99 درصد ساکنان آن مسلمان هستند. جمعیت ترکیه در سال 2022 حدود 85.4 میلیون نفر است.

با وجود تنش های سیاسی شناخته شده در داخل ایالت و کشورهای همسایه، سالانه تعداد زیادی مهاجر برای مدت طولانی به ترکیه سفر می کنند. محبوب ترین مقاصد برای زندگی در ترکیه، ازمیر، استانبول و آنکارا هستند.

ساعت جمعیتی ترکیه

جمعیت ترکیه تا تاریخ 30 تیر 1401 85,346,428
اعلام جمعیت رسمی در تاریخ 15 تیر 1401 85,341,241
تعداد تولد به نسبت روز 677
تعداد مرگ روزانه 239
تعداد هر تولد نسب به دقیقه 1 کودک در هر 5 دقیقه

 

 

دریافت کارت اقامت ترکیه » اجازه اقامت در ترکیه

مجوز اقامت در ترکیه برای روس ها، اوکراینی ها و ایرانی ها در سال 2022 شرط لازم است. برای بازدید از این کشور برای مقاصد گردشگری یا در یک سفر کاری تا 60 روز، اکثر خارجی ها، از جمله ایرانیان، نیازی به ویزا، و بر این اساس، اجازه اقامت ندارند.

از سال 2005، دولت ترکیه در حال مذاکره برای پیوستن به اتحادیه اروپا است. در حال حاضر، این روند متوقف شده است، اما این باعث می شود اقتصاد ترکیه از حد ثبات و حتی در حال توسعه کمتر نباشد و قیمت ها به طور قابل توجهی کمتر از اروپا از جمله املاک و مستغلات است. به طور کلی زندگی در ترکیه در مقایسه با کشورهای پیشرفته اروپایی مزایای خود را دارد.

دریافت کارت اقامت ترکیه » نحوه اخذ اقامت ترکیه

برای دریافت اجازه اقامت ترکیه در سال 2022، یک خارجی، مانند گذشته، به دلایل خاصی نیاز دارد. خوشبختانه سیاست مهاجرتی در این کشور حتی با وجود مشکلات خاصی در سال های اخیر از جمله بحران مهاجرت کاملاً وفادار است. مجوز اقامت در ترکیه کوتاه مدت و بلند مدت است و مدت اعتبار آن از 6 ماه تا 5 سال می باشد. به طور کلی، قوانین محلی دلایل متعددی را برای اخذ اقامت ترکیه در نظر می گیرند.

  1. الحاق خانواده.
  2. استخدام رسمی
  3. کسب و کار و سرمایه گذاری.
  4. تحصیل در دانشگاه ها، انجام تحقیقات علمی و شرکت در دوره های زبان.
  5. دلایل بشردوستانه (صدور برای پناهندگان یا قربانیان قاچاق انسان).
  6. اجازه اقامت کوتاه مدت به منظور درمان در موسسات پزشکی ترکیه و همچنین هنگام بازدید از این کشور به عنوان توریست برای مدت بیش از 3 ماه.

مهم . مقامات ترکیه هنگام خرید ملک در ترکیه اجازه اقامت می دهند.

معمولا برای اخذ اقامت ترکیه باید ویزای بلند مدت داشته باشید که توسط کارمندان کنسولگری ترکیه در کشور خارجی صادر می شود. پس از انتقال ظرف 1-2 ماه ، یک درخواست آنلاین پر می شود و لیستی از مدارک ایجاد شده به اداره مهاجرت ارسال می شود. در بیشتر موارد، در ابتدا اجازه اقامت در ترکیه به مدت یک سال با حق تمدید صادر می شود.

برای یک زندگی کامل در ترکیه ، از جمله امکان خرید ماشین، افتتاح حساب بانکی، پرداخت های آب و برق و سایر پرداخت ها، یک خارجی باید شماره مالیات شخصی ( Vergi Numerasi ) را دریافت کند. برای انجام این کار، با اداره مالیات محلی خود تماس بگیرید.

اقامت مداوم و مهمتر از همه، اقامت قانونی در خاک ترکیه به مدت 5 سال به شما امکان می دهد برای شهروندی ترکیه درخواست دهید . اجازه اقامت طولانی مدت یا اقامت دائم ترکیه پس از 8 سال اقامت در این کشور اعطا می شود. غیبت از ایالت برای 4 ماه متوالی مبنای لغو مجوز اقامت است.

 

دریافت کارت اقامت ترکیه » دلایل صدور اجازه اقامت در ترکیه

اجازه اقامت در ترکیه به منظور الحاق خانواده
بستگان نزدیک یک شهروند ترک یا خارجی که به طور قانونی در ترکیه اقامت دارند، حق دارند تا دو سال اجازه اقامت دریافت کنند . این دسته معمولاً شامل همسران و فرزندان وابسته ، از جمله فرزندان خوانده می شود. برای این کار باید شرایط زیر رعایت شود:

  1. یک خارجی با حداقل یک سال اجازه اقامت در ترکیه زندگی می کند .
  2. وضعیت مالی به شما این امکان را می دهد که از یک خانواده حمایت کنید. یعنی درآمدی برابر یا بیشتر از حداقل دستمزد در ترکیه ( 315 دلار ) به اضافه حداقل 180-200 دلار برای هر عضو خانواده وجود دارد.
  3. داشتن یا اجاره محل زندگی کافی برای اسکان خویشاوندان؛
  4. در دسترس بودن بیمه درمانی؛
  5. عدم تخلف از قانون حداقل در 5 سال گذشته .

 

دریافت کارت اقامت ترکیه » اجازه اقامت ترکیه به منظور کار

مهاجرت کاری به ترکیه برای مدت طولانی نیاز به مجوز کار، ویزای کار و اجازه اقامت دارد. متأسفانه بخش بزرگی از شهروندان فضای پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی از جمله روس ها و اوکراینی ها بدون دریافت مجوز اقامت به ترتیب به صورت غیرقانونی در ترکیه کار می کنند. چنین فعالیتی با جریمه های کلان و اخراج از کشور و یا حتی زندان تهدید می کند.

البته یافتن شغل قانونی در ترکیه اصلا کار آسانی نیست. هر کارفرمایی مشتاق نیست که برای صدور مجوز کار برای یک کارگر خارجی و گذراندن مراحل دیگر بوروکراتیک وقت بگذارد. داشتن مدارک، تجربه و مهارت های زبانی ( انگلیسی، ترکی ) کافی ضروری است. میانگین حقوق در ترکیه در سال 2022 حدود 1000-1200 دلار در ماه است.

 

دریافت کارت اقامت ترکیه » اجازه اقامت در ترکیه برای انجام تجارت یا سرمایه گذاری

یکی از مقرون به صرفه ترین گزینه ها برای اخذ اقامت ترکیه به مدت یک سال با حق تمدید، خرید ملک در این کشور است. این مقررات از سال 2013 اجرایی شده است. هیچ الزامی برای ارزش شیء ملکی وجود ندارد. ارائه اصل و رونوشت سند مالکیت و همچنین گزیده ای از دفتر املاک الزامی است.

راه دیگر برای گرفتن اجازه اقامت در ترکیه از طریق سرمایه گذاری، افتتاح کسب و کار خود در خاک ترکیه است . مقامات محلی کاملاً به کارآفرینان خارجی وفادار هستند و حقوق مساوی را با تجار ترکیه فراهم می کنند. ترکیه دارای اقتصاد پایدار، زیرساخت های توسعه یافته و سیستم مالیاتی شفاف است.

 

دریافت کارت اقامت ترکیه »اجازه اقامت ترکیه با هدف تحصیل

دانشگاه های ترکیه آموزش باکیفیت، از جمله به زبان انگلیسی، با قیمت های کاملا مقرون به صرفه، حدود 400-1500 دلار در سال ارائه می دهند. البته اگر در دانشگاه های دولتی تحصیل کنید. در دانشگاه های خصوصی، هزینه ها می تواند به 20-25 هزار دلار برسد . به دانشجویان خارجی اجازه اقامت یک ساله در ترکیه داده می شود که متعاقباً برای کل دوره تحصیل تمدید می شود. شما مجاز به کار تا 24 ساعت در هفته هستید.

دریافت کارت اقامت ترکیه » مدارک برای اخذ اقامت ترکیه

هنگام ارائه مدارک برای اخذ مجوز اقامت، مقامات مهاجرت ترکیه این حق را دارند که بسته به موقعیت و دلایل ثبت وضعیت، اطلاعات بیشتری را درخواست کنند. با این وجود، فهرست اصلی اسناد قابل تشخیص است.

  1. فرم درخواست اجازه اقامت که از طریق یک سرویس ویژه در وب سایت اداره کل امور مهاجرت ترکیه – e-ikamet.goc.gov.tr ​​پر شده است، که باید چاپ و امضا شود. پس از وارد کردن اطلاعات مورد نیاز، برای فرد خارجی تاریخ مراجعه به دفتر جهت ارائه مدارک کاغذی تعیین می شود.
  2. اصل و کپی صفحات گذرنامه بین المللی ( اطلاعات شخصی ) که اعتبار آن حداکثر تا 2 ماه پس از انقضای مجوز اقامت منقضی می شود.
  3. حداقل 4 عکس رنگی پاسپورت ( بیومتریک ) که در 6 ماه گذشته گرفته شده است.
  4. بیمه درمانی برای تمام مدت اجازه اقامت.
  5. مدارک وجه کافی برای اقامت طولانی مدت در ترکیه. معمولاً حداقل 500 یورو در ماه یا معادل آن به ارز دیگری نیاز دارد. گواهی بانک ترکیه پذیرفته می شود.
  6. مدارک مستند مالکیت املاک در ترکیه یا قرارداد اجاره مسکن محضری.
  7. دلایل اخذ اقامت (اطلاعات ثبت شرکت، ثبت نام در دانشگاه، قرارداد کار و غیره).
  8. پرداخت هزینه اداری. بسته به نوع اجازه اقامت و تابعیت یک خارجی، مبلغ آن تا 100 دلار است.
  9. اخیراً اغلب نیاز به ارائه گواهی از اداره پلیس محلی در مورد عدم وجود تخلف است.

در صورت عدم وجود مدارک، متقاضی اجازه اقامت در ترکیه یک ماه فرصت دارد تا بدون نیاز به درخواست مجدد، اطلاعات مورد نیاز خود را ارائه دهد.

 

 

همانطور که گفته شد یکی از بهترین راه ها برای اخذ اقامت ترکیه خرید ملک در ترکیه است در ادامه تصاویری از املاک جدید و اقتصادی در ازمیر که آماده فروش هستند را مشاهده خواهید نمود. برای دیدن لیست املاک فروشی در ازمیر کلیک کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up

Compare Listings

عنوان قیمت وضعیت نوع منطقه هدف اتاق های خواب حمام و سرویس بهداشتی