خرید خانه در ترکیه

بررسی شرایط خرید املاک در ترکیه و اخذ اقامت این کشور

میزان سرمایه مورد نیاز جهت خرید املاک و مستغلات در ترکیه و به طور کلی دریافت اقامت ترکیه از طریق خرید ملک و یا اجاره ملک در این مطلب مورد بحث و بررسی علمی قرار میگیرد. اما سوالی که بسیاری از سرمایه گذاران در کشور ترکیه و شهر های آن از جمله ازمیر و استانبول با آن مواجهند این است که آیا خرید خانه در کشور ترکیه می تواند سرمایه گذاری خوبی باشد؟ چه افرادی شرایط خرید خانه در کشور ترکیه را دارند؟ آيا برای خرید املاک در ترکیه نیاز به یک وکیل کارکشته ضروری می باشد؟ برای خرید ملک واملاک در ترکیه چه مواردی باید مد نظر قرار گیرد؟ متقاضیان برای خرید خانه نیاز به تائیدیه از چه ارگان ها و نهاد هایی دارند؟ خرید خانه در ترکیه از جنبه های مختلف قابل بررسی است که ما در این مطلب سعی داریم به زبانی ساده به مهمترین نکات برای خرید املاک در ترکیه و اخذ اقامت این کشور بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

قوانین خرید خانه در ترکیه و اخذ اقامت

خرید خانه در ترکیه قوانین و مقررات مربوط به خود را دارد. اگر به دنبال خرید خانه در ترکیه هستید یا اگر به دنبال خرید ملک در ترکیه هستید باید قوانین خرید خانه در ترکیه برای مردم غیر بومی را بدانید. بر اساس قوانین جدید خرید خانه در ترکیه، اتباع بعضی از کشورها حق خرید خانه در ترکیه را ندارند. البته این موضوع برای ایرانیان صدق نمیکند و مردن ایران می توانند به راحتی اقدام به خرید خانه در ترکیه نمایند.

در بعضی از شهرهای ترکیه مانند ازمیر، استانبول و آلانیا، سرمایه گذاری در بخش ساخت وسازهای ساختمانی بسیار چشمگیر بوده و این روند با سرعت نیز در حال افزایش است. این مسئله موجب شده تا منطقه رشد بسیار خوبی را تجربه کند. یکی از عوامل مهم موفقیت ساخت و ساز در کشور ترکیه قیمت پایین آن می باشد. برای مثال قیمت خرید خانه در ترکیه نسبت به ایران بسیار پایین تر است. اگر قصد خرید آپارتمان در ترکیه را دارید، با قیمت بسیار مناسب میتوانید در ازمیر و استانبول، ملک مورد نظر خود را با قیمت مناسبی پیدا کنید. که قیمت آن در قیاس  با ملک های مشابه در ایران بسیار پایین ترخواهد بود.

معرفی منطقه Bakırköy استانبول

خریداران خانه در ترکیه زمانی که ملک مورد نظر خود را یافتند می توانند با جزئیات قرارداد و شرایط خرید خانه در ترکیه و بررسی توافق نامه، نسبت به عقد قرارداد اقدام نمایند. خریداران خارجی میتوانند در زمان حضور خود در ترکیه از وجود یک مترجم رسمی که توسط دفاتر اسناد رسمی دولت تعیین میشود استفاده کنند. همچنین این افراد می توانند برای این امر از یک وکیل حرفه ای که با قوانین خرید خانه در ترکیه آشناست، استفاده کنند. در گام بعدی افراد باید پاسپورت خود را برای ترجمه به دفاتراسناد رسمی ببرند. این کار با هدف افزایش ضریب ایمنی از الزامات دولت ترکیه است.

در مرحله بعد، خریدار پس از امضای قرارداد می تواند مبلغ مورد توافق را به حساب مالک یا فروشنده واریز کند. شخصی که وکالت شما را بر عهده دارد می تواند قرارداد را بر اساس شرایط و مکان مشخص شده ملک خریدار، اطلاعات تکمیلی همچون تعداد طبقات، شرایط اسکان و همچنین گذرنامه خریدار را برای تبدیل به یک سند رسمی به مراجع ذی صلاح تحویل داده تا مورد بررسی قرار گیرد و پس از گذشت فرآیند اداری و براساس قوانین ترکیه سند رسمی اعطا شود.این سند که TAPU نام دارد شامل عکس مالک خانه، یک عدد تمبر و امضای رسمی خریدار خواهد بود. این موضوع بسیار حائز اهمیت است که افراد با بررسی داده های درج شده از صحت این اطلاعات، اطمینان خاطر پیدا نمایند.

پس از گذشت این

 فرآیند و پایان این مرحل

ه، اداره مالیات منطقه باید برای افراد یک حساب بانکی در ترکیه باز نموده و این موضوع جهت خرید خانه در ترکیه ضروری میباشد. پس از افتتاح حساب در بانک های مربوطه، یک شماره مالیات منحصر به فرد به سرمایه گذاران گرامی اختصاص میابد که باید آن را در شهرداری منطقه ثبت نمایند.در مرحله انتقال سند به نام خریداران خانه در ترکیه می بایست 3 درصد از ارزش کل خانه به عنوان مالیات و عوارض پرداخت گردد. همچنین متقاضیان باید 3 درصد از ارزش خرید ملک را به عنوان هزینه تمبر پرداخت نمایند.

خرید خانه، ملک و آپارتمان در ترکیه

خرید خانه در ترکیه و اخذ اقامت این کشور

به جرات می توان گفت بالغ بر پنج سال است که اتباع کشورهای خارجی می توانند با خرید خانه در ترکیه موفق به اخذ اقامت ترکیه شوند. البته در گرفتن اقامت طولانی مدت کشور ترکیه خرید خانه نیز الزامی است مگر در مواردی که فرد موفق به دریافت اقامت یک ساله در ترکیه شود و بعد از مدت حداقل پنج سال اقامت پیوسته در کشور ترکیه برای دریافت اقامت دائم اقدام کند.

در مدت ۵ سال ، شما می توانید فقط یک سال در خارج از ترکیه زندگی کنید. در حال حاضر دریافت اقامت برای اتباع خارجی که املاک و مستغلاتی را درکشور ترکیه خریداری کنند، آسان است. اتباع خارجی که در ترکیه ملک خریداری کنند می توانند اقامت کشور ترکیه را نیز دریافت نمایند به این شرط  که در بازه های زمانی مشخصی تمدید شود. آنها همچنین حق اخذ اقامت برای خانواده خود را نیز دارند. با استفاده از این حق اقامت، کودکان اتباع خارجی می توانند در ترکیه تحصیل نمایند.

یافتن شغل برای خارجی ها که دارای اقامت ترکیه میباشند به مراتب راحت تر است ضمن اینکه اخذ مجوزهای مربوط به کار از طریق شرکت‌های مربوطه در ترکیه نیز برای این افراد آسان است. دریافت شهروندی ترکیه، از طریق خرید خانه برای خارجی هایی ممکن است که املاکی را در ترکیه با حداقل ارزش ۲۵۰ هزار دلار خریداری کنند. این افراد می توانند برای خود و خانواده در مدت شش ماه حق تابعیت ترکیه را دریافت نمایند.

به عبارتی، شما عزیزان می توانید با خرید خانه در کشور ترکیه، هم یک سرمایه گذاری سودآور داشته باشید و هم شهروندی ترکیه را دریافت کنید. علاوه بر این نیز می توانید با خرید خانه به مبلغ ۶۵۰ هزار لیر و یا بیشتر، ۳ سال حق اقامت برای خود و خانواده اخذ نموده و در صورتی که مدت ۵ سال در ترکیه به طور مستمر در ملک خود زندگی کنید، می توانید درخواست  تابعیت این کشور را داشته باشید.

 

آمار خرید خانه در ترکیه 

بیشترین آمار خرید ملک در ترکیه متعلق به کدام کشورهاست؟

به دلیل شرایط متفاوتی که کشور ترکیه برای خرید ملک و املاک در این کشور وضع نموده است مانند دریافت شهروندی ترکیه از طریق خرید خانه در این کشور، اتباع بسیاری از کشورهای نزدیک ترکیه به دنبال دریافت شهروندی و اخذ پاسپورت ترکیه از طریق خرید خانه در شهر هایی از جمله ازمیر و استانبول هستند. در این میان ایرانیان علاوه بر تمایل به دریافت شهروندی، به دنبال سرمایه گذاری در خارج از ایران به دلیل کاهش ارزش ریال نیز بوده اند.

آمار خرید ملک در ترکیه

با مروی بر آمار خرید و فروش خانه در ترکیه در می یابیم که اتباع عراقی با خرید ۱۴۳۹ ملک در ترکیه رتبه اول را در میان خریداران املاک ترکیه به خود اختصاص داده اند. بعد از آن، ایرانیان با خرید ۵۵۷ واحد مسکونی و بعد از ایران اتباع کویت با خرید ۳۷۸ ملک و سپس آلمان با ۳۴۱ ملک و اتباع روسیه با خرید ۳۳۶ ملک در رتبه های بعدی قرار دارند. آماری مشروحه فوق مربوط  به سال ۲۰۱۸ بوده که در سال ۲۰۱۹ میلادی این آمار به چند برابر این رقم رسیده است . برای مثال در سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۸ هزارنفر از مردم ایران در ازمیر ترکیه اقدام به خرید ملک نموده اند. خرید خانه در ترکیه به ویژه خرید آپارتمان در این کشور در ماه اکتبر در سال ۲۰۱۸ با افزایش ۱۳۴.۴ درصدی نسبت به ماه مشابه در سال ۲۰۱۷ روبه رو بوده است. با مشاهده این آمار و ارقام می توان گفت خرید خانه در ترکیه در اکتبر سال ۲۰۱۸ به عدد ۶۲۷۶ واحد میرسد.

البته افزایش خرید خانه در ترکیه فقط مربوط به  اتباع کشورهای خارجی نبوده بلکه خرید ملک توسط شهروندان ترک نیز با افزایش ۱۹.۲ درصدی همراه بوده است. اگر بخواهیم آمار دقیقی در خصوص خرید خانه در ترکیه داشته باشیم باید بگوییم که در طی ماه اکتبر در سرتاسرکشور ترکیه  آمار خرید ملک به عدد ۱۴۶ هزار و ۵۳۶ واحد رسیده است.البته آمار خرید خانه در ترکیه در بعضی از شهرهای این کشور نسبت به دیگر شهر ها بسیار بیشتر است. برای مثال بیشترین میزان خرید و فروش ملک به ترتیب در شهرهای استانبول، آنکارا، ازمیر، آنتالیا، بورسا و یالووا می باشد. نکته قابل توجه این است که بیش از نصف املاکی که معامله شده خانه های نوساز بوده است.

بهترین ها برای خرید خانه در ترکیه

خرید خانه در ترکیه در کدام شهرهای این کشور رو به افزایش است؟

ترکیه کشور زیبا، خوش آب و هوا و سرسبزی است. این که هدف خریداران خارجی ملک از خرید خانه در ترکیه چیست می تواند دلایل گوناگونی داشته باشد. البته در سالیان اخیر با افزایش خرید ملک در شهرهای ساحلی مانند آلانیا، آنتالیا، ازمیر و کوش آداسی و همچنین در استانبول برای شهروندان ایرانی بوده ایم. سایر شهرهای ترکیه نیز طرفداران مخصوص به خود را دارند. در این میان، منطقه کارادنیز به دلیل سرسبزی و آب و هوای خوب می تواند گزینه بسیار مناسبی برای بازنشستگان عزیز باشد.

ارزانترین مکان ها برای خرید خانه در ترکیه

قیمت خانه ارزان در کشور ترکیه

اگربه دنبال خرید خانه با قیمت ارزان در کشور ترکیه هستید باید به نکاتی مهم توجه نمائید. در استانبول قیمت املاک نسبت به شهرهای دیگر ترکیه قیمت خانه بالاتر است. در صورتی که متقاضی خرید خانه در خود شهر استانبول هستید می توانید از مناطقی که از مرکز شهر استانبول دور هستند مانند بیلیک دوزو و یا است یورت نسبت به خرید ملک اقدام نمائید. در این مناطق شما می توانید خانه های نوساز آپارتمانی با قیمت ارزان بیابید.

برای مثال در این مناطق حداقل هزینه لازم برای خرید خانه ۲۰۰ هزار لیر است. البته در شهرهایی مانند آنکارا و ازمیر شما می توانید با هزینه های پایین تر از استانبول خانه هایی با قیمت مناسب تر پیدا کنید. فاکتورهای زیادی در خصوص خرید خانه در ترکیه می تواند بر قیمت خانه تاثیر گذار باشد مانند: دوری و یا نزدیکی ملک از مرکز شهر، دوری و یا نزدیکی به وسایط حمل و نقل عمومی، نزدیکی و دوری از مراکز خرید، نوساز بودن و یا قدیمی بودن ملک، در برج بودن و یا آپارتمان بودن و عواملی از این قبیل.

قیمت خانه در ترکیه به پول ایران

اگر بخواهیم قیمت خانه در ترکیه را با قیمت ملک در ایران مقایسه کنیم باید بدانید که خرید املاک و مستغلات در کشور ترکیه بسیار ارزان تر از ایران است. در ترکیه شما با هر میزان سرمایه می توانید ملک خریداری نمایید. برای مثال در شهرهای کوچک ترکیه شما با۴۰۰ میلیون تومان پول ایران می توانید اقدام به خرید خانه نمایید. حتی در شهر استانبول در محله های متوسط به بالا مانند کادحانه، متقاضیان خرید خانه در ترکیه می توانند یک خانه ۱۰۰ متری دو خوابه نوساز را با مبلغ یک میلیارد تومان خریداری نمایند. در صورتی که اگر بخواهید در محله متوسط تهران ملکی با همین متراژ بخرید حداقل مبلغی که باید پرداخت کنید بالای دو میلیارد تومان خواهد بود.

خرید خانه در ترکیه چه توجیهی دارید؟

خرید خانه در ترکیه نسبت به ایران به علت نوسانات ارزی ایران بسیار بهتر است چون نه تنها از ارزش پول شما کاسته نمی شود بلکه در مدت کوتاهی شاهد افزایش سرمایه خود خواهید بود. هم اکنون، سرمایه گذاری از طریق خرید خانه در ترکیه برای اخذ شهروندی ترکیه برای اتباع ایرانی می تواند گزینه بسیار خوبی باشد. در سال اخیر ایرانیان رتبه 1 خرید خانه در ترکیه با هدف اخذ شهروندی ترکیه را به خود اختصاص داده اند که در واقع می توان گفت که اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید خانه در ترکیه با استقبال بسیار خوبی از سمت ایرانیان مواجه بوده است.

خرید ملک ارزان قیمت در ازمیر

خرید ملک ارزان قیمت در ازمیر : ازمیر بعد از استانبول و آنکارا سومین شهر بزرگ ترکیه است. ازمیر دومین شهر بعد از استانبول در ترکیه است که توجه بسیاری از اتباع خارجی برای خرید ملک در این کشور را به خود جلب نموده است. ازمیر را می توان قطب صنعتی، کشاورزی و توریستی غرب استانبول معرفی نمود. بر اساس آمارها و شواهد، ازمیر با دارا بودن استانداردهای بالا برای زندگی در سطح جهانی توانسته نظر مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب نماید. ازمیر شهر خلوتی است و شما نیازی نیست تا ساعت ها در ترافیک وقت خود را تلف کنید. آب و هوای معتدل ، طبیعت زیبا و بکر ازمیر باعث شده است تا عده کثیری از اتباع خارجی با هدف اقامت به این شهر سفر کنند.

آمار ها نشان میدهند که سال گذشته بالغ بر ۸۰۰۰ ملک در ازمیر ترکیه به اتباع کشورهای خارجی فروخته شده است. قیمت ملک در ازمیر نسبت به استانبول بسیار پایین تر است. برای مثال در محله های متوسط به بالا درشهر ازمیر شما می توانید یک خانه ۱۰۰ متری را با هزینه ای حدود ۳۰۰ هزار لیر خریداری نمائید. البته برخی از منطقه های ازمیر پرطرفدار  بسیار و گران قیمت هستند. همانطور که ذکر شددلایل گوناگونی می تواند بر قیمت ملک تاثیر داشته باشد.

خرید آپارتمان دست دوم در ازمیر و استانبول ترکیه

اگر به دنبال خرید آپارتمان در ترکیه هستید پیشنهاد می کنیم در صورت امکان از خانه های نوساز و کلید نخورده استفاده نمائید. چون در شهر استانبول آپارتمان های قدیمی در بسیاری از موارد بسیار کهنه و فرسوده هستند. برای مثال در مرکز استانبول اکثر خانه ها و املاک، قدیمی ساز هستند. البته در تمام محله های استانبول شما می توانید شاهد ساخت برج ها و آپارتمان های بسیار زیبا و پر از امکانات بسیاری باشید. برای مثال می توانیم در منطقه کادحانه، مجتمع مسکونی ورا در استانبول را مثال بزنیم. در این مجتمع مسکونی بسیار زیبا شما می توانید یک خانه ۷۰ متری کلید نخورده را به مبلغ 550 هزار لیر ترکیه خریداری نمائید در حالی که همان خانه دست دوم به مبلغ 470 هزار لیر به فروش می رسد.

به طورکلی بین قیمت آپارتمان کلید نخورده و دست دوم حداقل مبلغ صد هزار لیر تفاوت وجود دارد. خاطر نشان میگردد که مالک یک آپارتمان میبایست در زمان فروش ملک دست دوم تمام بدهی ها و وام ها را تسویه کرده باشد. همچنین مالک قبلی باید تمام هزینه های شارژ، قبوض آب و برق و گاز را پرداخت کرده باشد تا سند خانه هیچ مشکلی نداشته باشد. به همین دلیل به شما توصیه میکنیم، حتما از یک موسسه مهاجرت ترکیه معتبر در این زمینه استفاده کنید.

خرید خانه در ترکیه پس از مشورت با یک وکیل کارکشته

قطعا عده زیادی از اتباع خارجی از قوانین حاکم بر کشور ترکیه در زمان خرید و  فروش ملک در این کشور اطلاع کامل ندارند. به همین جهت توصیه میشود تا از یک وکیل یا موسسه مهاجرتی ترکیه برای کسب اطلاعات و دریافت مشاوره استفاده نمائید. . بسیاری از قوانین خرید ملک برای اتباع خارجی در حال تغییر هستند به همین دلیل لازم است قبل از هر گونه اقدامی با یک وکیل در ترکیه مشورت کنید تا دچار مشکل نشوید.

جدیدترین قوانین خرید ملک در ترکیه و اخذ اقامت

اگر به زبان ترکی یا انگلیسی مسلط هستید، می توانید قوانین خرید و فروش خانه در ترکیه برای اتباع خارجی را در سایت وزارت خارجه ترکیه بررسی نمایید. ضمنا توجه کنید که با توجه به تغییر قوانین حتما آخرین نسخه آن ها را مطالعه نمائید. طبق تبصره ۳۵ قانون املاک و اراضی ترکیه با شماره مصوب ۲۶۴۴ در ۱۸ ماه می سال ۲۰۱۲ اتباع کشورهای خارجی(مگر کشورهایی که اتباع آن ها از خرید ملک منع شده اند) می توانند با رعایت قوانین مربوطه نسبت به خرید خانه در ترکیه اقدام نمایند.

در مورد این که کدام کشورها در لیست ممنوعه قرار دارند می توانید به سایت سازمان ثبت و نقشه برداری اراضی ترکیه رجوع کنید. لازم به ذکر است که اتباع کشورهای خارجی می توانند اقدام به خرید انواع ملک با استعلام از مراجع مربوطه اعم از تجاری؛ اداری؛ اراضی؛ مسکونی و … با هر مبلغی نمایند. و در این خصوص هیچ محدودیتی وجود ندارد. البته در صورتی که اتباع خارجی زمین خریداری کنند و خواستار ساخت و ساز در آن باشند می بایست پس از گذشت دو سال اقدام به شروع ساخت پروژه نمایند.

خرید خانه در ترکیه

قرارداد رسمی خرید خانه در ترکیه

بر اساس جدیدترین قوانین خرید خانه در ترکیه، انتقال سند مالکیت تنها از طریق اوراق رسمی و ثبتی که توسط وکلای رسمی و یا خود شخص در دفاتر رسمی ثبت اسناد ملکی به امضاء رسیده باشد میسر است. توجه داشته باشید که عقد قولنامه رسمی بین طرفین در دفاتر مشاورین رسمی امکان پذیر است. ولی قبل از این که در دفتر اسناد رسمی سازمان ثبت اسناد و املاک  ثبت گردد شما نمی توانید مالک 100 درصد ملک خریداری شده باشید. لذا به شما توصیه می شود در این خصوص ملاحظات لازم را مد نظرقرار دهید.

خرید خانه در ترکیه

محدودیت های خرید خانه در ترکیه برای اتباع خارجی

  1.  هر یک از اتباع خارجی سایر کشور ها می توانند تنها تا مرز ۳۰ هکتار از اراضی جمهوری ترکیه را خریداری نمایند.
  2.  هیچ یک از اتباع خارجی نمی توانند اراضی که در مناطق نظامی و امنیتی در جمهوری ترکیه واقع شده است را خریداری نمایند.
  3.  اتباع خارجی فقط می توانند تا 10 درصد از ارضی و املاک هر منطقه یا شهر را خریداری نمایند.
  4.  اتباع خارجی می توانند برای خرید خانه در ترکیه درخواست خرید اعتباری از موسسات مالی و یا بانک ها را داشته باشند و هیچ گونه محدودیتی در این زمینه وجود ندارند.
  5. در برخی موارد، مجوزخرید ملک توسط اتباع خارجی در ترکیه ابطال می گردد مانند:
  6.  در صورتی که با خرید ملک موجب نقض قوانین ترکیه شده باشید.
  7.  در صورتی که ملک مورد نظر توسط مراجع و ارگان های مربوطه تایید نگردد.
  8.  در صورتی که اتمام پرژه مورد نظر و یا ساخت ملک را در زمان تعیین شده به وزارت خانه اعلام نکنید.
  9. در صورتی که نتوانید پایان کار را بر اساس برنامه های قبلی تایید شده به وزارت خانه اعلام نمایید.

خرید خانه در ترکیه

مدارک مورد نیاز جهت خرید املاک ترکیه

  • گذرنامه
  • گرفتن کد مالیاتی محلی
  • افتتاح حساب بانکی در یکی از بانک های ترکیه با توجه به کد مالیاتی
  • مدارک محل سکونت خود در کشور خودتان(مثل قبض برق)
  • دو قطعه عکس ۴*۳

درخواست وام برای خرید خانه در کشور ترکیه

اگر بخواهید با استفاده از وام اقدام به خرید خانه در ترکیه کنید باید با قوانین این کار آشنا باشید. زیرا اعطای وام بانکی برای خرید خانه در ترکیه شرایط خاص خود را دارد. سیاست های ترکیه برای اعطای وام جهت خرید خانه در ترکیه برای اتباع خارجی از طریق بانک های مربوطه  متفاوت است. برای مثال میزان وام پرداختی، بسته به گردش مالی حساب، ارزش ملک خریداری شده، نوع کسب و کار، میزان حقوق دریافتی و غیره دارد.

بانک عامل پس از بررسی شرایط شما  میتواند تا ۷۵ درصد از ارزش ملک را تسهیلات ارایه کند. بازپرداخت این تسهیلات متفاوت بوده و تا حداکثر ۱۰ سال هم قابل پرداخت است. همچنین بر اساس قوانین کشور ترکیه هنگامی که شما نسبت به خرید خانه در ترکیه با استفاده از وام اقدام میکنید لازم است که سن شما عددی بین ۲۵ الی ۷۰ سال باشد. اگر به صورت مشارکتی نیز اقدام به خرید ملک با استفاده از وام بانکی در ترکیه می کنید می بایست در هنگام پر کردن فرم های بانکی هر دو نفر نسبت به ثبت و امضای آنها اقدام نمایند.

قیمت املاک در ترکیه

فرآیند درخواست وام های بانکی برای خرید املاک ترکیه
  • ارایه درخواست مبنی بر دریافت وام به بانک مورد نظر
  • ارزیابی درخواست وام شما توسط  بانک
  • اعزام ناظر بانک جهت بازدید از ملک
  • تعیین ارزش ملک توسط ناظر بانک مربوطه

در نظر داشته باشید که حداکثر مبلغی را که می توانید به عنوان وام از بانک درخواست نمایید ۷۵ درصد از ارزش کل ملکی است که مایل به خرید ان هستید. از طرفی حداکثر مبلغی که برای پرداخت اقساط  در نظر گرفته میشود معادل ۵۰ درصد از حقوق یا درآمد ماهیانه شما است. مدت زمان بازپرداخت نیز در همان زمان گرفتن وام تعیین خواهد شد. البته شما می توانید بازپرداخت این وام را به صورت ارزی نیز انجام داده و به جای لیر از یورو، دلار یا پوند استفاده کنید. در صورت انصراف و تسویه حساب با بانک، مبلغی به عنوان جریمه از شما دریافت خواهد شد.

بر اساس همین قانون در صورتی که مابقی اقساط مانده شما کمتر از ۳۶ قسط  باشد شما می بایست 1 درصد از کل مبلغ وام را به عنوان جریمه به بانک پرداخت کنید. همچنین اگرتعداد اقساط  شما بیشتر از ۳۶ قسط  باشد ، 2 درصد کل مبلغ وام را به عنوان جریمه بعلاوه اقساط  باقی مانده از شما اخذ خواهد شد. برای تسهیل خرید ملک میتوانید  از پروژه های در حال ساخت نیز برای خرید خانه در ترکیه استفاده کنید. در این حالت شما بخشی از مبلغ را به عنوان پیش پرداخت و مابقی را نیز در زمان های مشخص شده پرداخت می نمایید.

بهترین زمان برای خرید املاک در ترکیه چه زمانی است؟

از چه پروژه هایی در کشور ترکیه ملک خریداری کنیم؟

اگر به دنبال خرید املاک ترکیه هستید به شما پیشنهاد می کنیم از پروژه هایی برای خریداری ملک اقدام کنید که قبل از شما شهروندان خارجی دیگری نیز در آن پروژه ها ملک خریداری کرده باشند. زیرا در این پروژه ها تمام مراحل استعلام از ادارات مربوطه انجام شده و نیازی به صرف زمان و هزینه برای شما نیست. همچنین اگر در نظر دارید که هزینه کمتری را برای خرید خانه در ترکیه صرف متید می توانید از پروژه های در حال ساخت، خانه پیش خرید کنید. در پروژه های در حال ساخت شما می توانید اقدام به خرید ملک با اقساط پنج ساله نمائید. البته به یاد داشته باشید که سند ملک بعد از تسویه حساب کامل به شما اعطاء میگردد.

دراین گونه موارد شرایط پرداخت به صورت توافقی با شما و فروشنده خواهد بود. در این صورت به شما پیشنهاد می گردد که از افراد و موسسات مطمئن اقدام به پیش خرید خانه در ترکیه نمائید و شرایط را کاملا به صورت رسمی و قانونی پیش ببرید.قبل از پرداخت آخرین اقساط و تسویه حساب کامل یک کپی از اصل سند را از سازنده بخواهید و سپس با مراجعه به اداره اسناد منطقه خود نسبت به دریافت استعلام وضعیت کامل ملک خود اقدام نمائید.

کلیه مراحل ثبت سند به نام شما و خرید شما در اداره ثبت اسناد انجام میگیرد و در یک روز هم به اتمام میرسد. در طی این مراحل شما نیاز به یک مترجم رسمی خواهد داشت تا کلیه این مراحل را به انگلیسی و ترکی ترجمه کند. البته موارد گفته شده مربوط به پروژه های به اتمام رسیده می باشد و در ارتباط با پروژه های در حال ساخت شما باید به قوانین مربوط به آنها مراجعه نمائید. بعد از به اتمام رسیدن فرآیند اداری و اخذ سند، می توانید به اداره امنیت مراجعه نموده و نسبت به اخذ اقامت خود اقدام کنید.

چرا ساخت و ساز در ترکیه به طرز قابل توجهی موفق بوده است؟

افزون بر تسهیلات ویژه ای که دولت ترکیه برای سرمایه گذاران خارجی در نظر میگیرد از جمله معافیت های مالیاتی، اعطای شهروندی ترکیه، اعطای پاسپورت ترکیه و … یکی دیگر از دلایل دیگر می تواند بحث اقامت در ترکیه باشد. اتباع خارجی با خرید خانه حتی با قیمت پایین در ترکیه  نیز می توانند اقامت کشور ترکیه را دریافت نمایند. اگر مبلغ ملک خریداری شده ۲۵ هزار دلار باشد، خریدار میتواند برای خود و اعظای خانواده اش پاسپورت کشور ترکیه را اخذ نماید. از سوی دیگر، ساخت و سازهای با کیفیت بالا با قیمت های مناسب، اعطای وام و تسهیلات ویژه به خریداران، جاذبه های شهرهای ترکیه و … نیز به اشتیاق اتباع سایر کشور ها برای خرید ملک در ترکیه افزوده است.

نحوه بررسی سند  ملک در ترکیه

فرآیند کلی خرید املاک در ترکیه

  • در نخستین گام، خریدار ملک باید تابعیت یکی از کشورهای مجاز خرید املاک در ترکیه را داشته باشد. ( اتباع ایرانی در خصوص خرید خانه در ترکیه محدودیتی ندارند)
  • ارائه درخواست کتبی
  • تنظیم و ارائه درخواست کتبی مبنی بر اقدامات مقدماتی انتقال سند توسط مالک و یا وکیل( شخص حقیقی و یا حقوقی) در سازمان ثبت اسناد و املاک ترکیه در زمان تعیین شده.
  • مدارک لازم جهت انتقال سند ملک در ترکیه
  • سند ملک به همراه تاییدیه سازمان ثبت اسناد ( مشخصات مالک با جزییات کامل، آدرس شهرداری ملک، مساحت ملک، محل واقع شدن ملک به همراه مختصات آن).
  • کپی سند پایان کار ملک به همراه تسویه حساب عوارض شهرداری
  • ارائه بیمه نامه در خصوص زلزله ملک خریداری شده ( بیمه نامه اجباری است)
  • یک قطعه عکس ۴*۶ فروشنده
  • دو قطعه عکس ۴*۶ خریدار
  • اصل پاسپورت مالک به همراه ترجمه رسمی خریدار به زبان ترکی
  • حضور دو شاهد به همراه مترجم رسمی
  • حضور مالک و یا وکیل به همراه وکالت نامه رسمی

چه کسانی میتوانند برای شهروندی ترکیه اقدام نمایند؟

اعطای وکالت نامه به شخصی دیگر برای خرید در ترکیه

اگر قصد اعطای وکالتنامه به شخص دیگری را جهت خرید خانه در ترکیه دارید قبل از اعطای این وکالت نامه توصیه می گردد به نکات زیر توجه کنید:

در صورتی که یکی از طرفین چه خریدار و چه فروشنده در خارج از ترکیه باشند، لازم است که فرآیند اعطای وکالت نامه در سفارت کشور ترکیه در کشور مبداء صادر و ثبت شده باشد

.  در صورتی که کشور صادر کننده وکالت نامه عضو معاهده لاهه باشد نیازی نیست که از جانب آن کشور نامه رسمی صادر گردد. جمهوری اسلامی ایران عضو این معاهده نمی باشد. پس برای گرفتن وکالت نامه می بایستی نامه رسمی اخذ شود. وکالت نامه و مدارک مورد نیاز به همراه ترجمه رسمی لازم است که به تایید وزارت امور خارجه و دادگستری و همچنین کنسولگری و یا سفارت جمهوری ترکیه در آن کشور رسیده باشد.

تجربیات هیجان‌انگیز در شهر استانبول

هزینه‌های خرید املاک در ترکیه

هزینه های خرید خانه در ترکیه ، علاوه بر هزینه خود ملک شامل هزینه های انتقال سند، مالیات و غیره نیز میباشد. در زیر سعی کرده ایم به بعضی از آنها اشاره کنیم:

بر اساس قانون شماره ۴۹۲ نقل و انتقال مالکیت سازمان ثبت اسناد و املاک  ترکیه که در سال ۲۰۱۳ میلادی به تصویب رسیده، خریدار و فروشنده میبایست ۲ درصد از ارزش واقعی ملک را به عنوان مالیات به دولت ترکیه پرداخت نمایند. این مبلغ بر اساس برگه تسویه حساب شهرداری مشخص میشود و نمی تواند از این عدد کمتر باشد. علاوه بر مالیات خرید و یا فروش ملک، مالیات سرمایه در گردش نیز که در سال 2013 میلادی به تصویب رسیده به مبلغ ۷۰ لیر می بایستی پرداخت شود.

مشاهده قیمت آپارتمان های شهر ازمیر 


خریداران خانه در کشور ترکیه باید به مطالب زیر توجه نمایند:

قبل از هرگونه انتقال وجه در خصوص خرید خانه در کشور ترکیه، به شما پیشنهاد می گردد که نسبت به استعلام وضعیت ملک مورد نظر، بدهی بانکی، وام بانکی، محدودیت های قانونی و سایر استعلامات ملک در سازمان ثبت اسناد و املاک ترکیه اقدام نمایید. قبل از خرید ملک در کشور ترکیه از سازندگان و مشاوران بخواهید تا مجوزهای لازم را به شما نشان دهند. و از صحت آنها مطمئن شده و به صورت کامل آنها را مطالعه نمائید.

اگر ارزش ملک خریداری شده در ترکیه کمتر از 250 هزار دلار باشد تضمینی برای قبول درخواست اقامت شما نخواهد بود. فقط شرایط بررسی آن را دارا هستید. چون وزارت کشور ترکیه در خصوص اعطای اقامت می بایستی تصمیم بگیرد. ( معمولا  در بسیاری از موارد این درخواست مورد پذیرش قرار می گیرد). در صورت بروز اختلاف بین خریدار و فروشنده، هر دو طرف می توانند به اقامه دعوی در دادگستری و مقامات قضایی اقدام کنند. همچنین شما می توانید درخواست خرید خانه خود در ترکیه را در تمام ادارات پستی انجام دهید.

هزینه های انتقال سند مالکیت در ترکیه

بر اساس قوانین مالیاتی کشور ترکیه هزینه انتقال سند در این کشور ۴ درصد ارزش واقعی ملک خواهد بود. که این مبلغ بر اساس توافق طرفین یا به صورت مساوی بین هر دو طرف تقسیم شده یا اینکه مالک و خریدار می توانند با توجه به توافق خود نسبت به پرداخت آن اقدام نمایند. در صورتی که خریدار، خود در هنگام خرید و انتقال سند حضور نداشته باشد، هزینه تنظیم و اخذ وکالت نامه از سمت خریدار با مبلغ ۱۵۰ یورو می بایستی پرداخت گردد.

هزینه پایان کار ساختمان برای واحد های آپارتمانی نوساز با توجه به ارزش و متراژ آپارتمان  از ۴۰۰ یورو شروع میشود. عوارض شهرداری هر ساله فقط  یکبار و به مبلغ 1 دهم درصد از مبلغ کل ملک در ماه مه پرداخت میشود.  هزینه آبومان آب برای خانه های نوساز ۶۰ یورو بوده واین هزینه برای خانه های قدیمی ۳۰ یورو خواهد بود.

معرفی منطقه Eminonu استانبول

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up

Compare Listings

عنوان قیمت وضعیت نوع منطقه هدف اتاق های خواب حمام و سرویس بهداشتی