هزینه زندگی در قبرس چقدر است ؟

گران ترین شهر این کشور، لیماسول است که در نظرسنجی گران ترین شهرهای جهان مرسر در سال ۲۰۲۰، در میان ۲۰۹ شهر در رده ۱۶۶ قرار گرفت.

  • شبکه گاز در سراسر قبرس وجود ندارد که یعنی مردم باید از کپسول های گازی استفاده کنند. گاز طبیعی (گاز LPG ) اغلب برای پخت و پز و گرمایش استفاده می شود که در قوطی های 10 کیلوگرمی در سوپرمارکت ها، پمپ بنزین ها فروخته می شود.
  • خدمات درمانی در قبرس در 2 بخش خصوصی و دولتی ارائه می شود. خدمات درمانی در این کشور رایگان نیست به جز برای دارندگان کارت A خدمات پزشکی.
  • تحصیل در مدارس و مقطع کارشناسی دانشگاه های قبرس رایگان و برای تحصیل در مقاطع بعدی باید شهریه پرداخت کرد.
  • در قبرس هیچ نوع سیستم ریلی وجود ندارد و به این معنی است که قطار و مترویی وجود خارجی ندارند. گزینه های حمل و نقل عمومی فقط به اتوبوس محدود می شوند.

متوسط هزینه زندگی یک فرد مجرد در این کشور 977 یورو است که 1.61 برابر متوسط جهانی است.

بخش عمده درآمد افراد صرف پرداخت اجاره مسکن (24.3 درصد)، حمل و نقل (11.2 درصد)، خریدهای فروشگاهی (29.3 درصد) و قبوض خدمات رفاهی (8 درصد) می شود، که در مجموع بیش از 72 درصد آن به این موارد اختصاص دارد.

خدمات بهداشتی و درمانی در قبرس از طریق بخش درمانی دولتی و هم از طریق کلینیک های خصوصی و بیمارستان ها ارائه می شود. خدمات درمانی دولتی و خصوصی در این کشورمکمل یکدیگر هستند. هزینه خدمات درمانی دولتی از طریق پرداختی های افراد شاغل در این جزیره تامین می شود.

به طور معمول کارت های خدمات پزشکی برای اتباع قبرس و اتحادیه اروپا که اقامت دائم این کشور را دارند، صادر می شود. کارت پزشکی A (مراقبت های پزشکی رایگان) برای این افراد صادر می شود:

  • افراد بدون وابسته که درآمد سالانه آن ها از 15 هزار و 400 یورو بیشتر نباشد.
  • اعضای خانواده هایی که درآمد سالانه آن ها از 30 هزار و 750 یورو بیشتر نیست و برای هر کودک وابسته 1 هزار و یورو به آن افزوده می شود

 

هزینه های خدمات رفاهی (آب، برق، اینترنت، …)

برای اتصال برق و استفاده از آن باید حتما در اداره برق قبرس یا مراکز محلی خدمات مشتری ثبت نام کرد. بعضی اوقات، مالک این کار را انجام می دهد و هزینه آن را با توجه به میزان برق مصرفی، از مستاجر می گیرد.

شبکه گاز در سراسر این کشور وجود ندارد. گاز طبیعی (گاز LPG) اغلب برای پخت و پز و گرمایش استفاده می شود و به صورت مخازن 10 کیلوگرمی در سوپرمارکت ها و پمپ بنزین ها فروخته می شود. از مخازن بزرگ تر در سیستم های  گرمایش مرکزی خانه ها استفاده می شود.

به طور معمول، پرداخت هزینه آب بر عهده صاحبخانه است یا هزینه آن به مستاجر پرداخت می شود. سیستم های فاضلاب و زهکشی اصلی فقط در برخی از مناطق موجود است. اکثر خانه ها دارای مخازن سپتیک هستند که هر چند سال یک بار تخلیه می شوند.

یکی از دغدغه های مهم افراد در هنگام مهاجرت، تهیه محل سکونت شان در کشور جدید است، قبرس نیز از این قاعده مستثنی نیست. قیمت مسکن با توجه به چندین فاکتور مانند شهر، منطقه شهری، نوع ملک، امکانات خانه و … متغیر است و به طور کلی میزان اجاره بها در این کشور در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی ارزان تر است.

بهترین شهرهای قبرس برای زندگی

افراد با توجه به هدفی که دارند (تحصیل، کار، سرمایه گذاری، ویزای توریستی و…) باید بهترین شهر را انتخاب نمایند. بهترین شهر قبرس، پایتخت این کشور، شهر نیکوزیا می باشد. اما اگر بخواهیم از نظر رتبه بندی شهرهای قبرس، به شهری غیر از نیکوزیا اشاره کنیم، شهرهای لیماسول و لارناکا نیز دو شهر دیگری از این کشور هستند که جزو بهترین شهرهای قبرس می باشند.

اما باتوجه به نرخ هزینه های زندگی در این سه شهر، جز سه شهر گران قبرس شناخته شده اند. شهر ارزانی که میتونین زندگی خوبی توش داشته باشین فاماگوستا هست که امکانات خوبی هم دربر دارد.

مقایسه هزینها بین 3 شهر مختلف قبرس (نیکوزیا، لارناکا و لیماسول):

  • اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر نیکوزیا بین 400 تا 700 یورو
  • اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر لیماسول 700 تا 1000 یورو
  • اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر لارناکا بین 400 تا 700 یورو

هزینه های انرژی مانند (آب، برق، گرمایش و سرمایش و… ):

  • در شهر نیکوزیا 80 تا 250 یورو ماهیانه
  • در شهر لیماسول 110 تا 255 یورو ماهیانه
  • در شهر لارناکا 90 تا 250 یورو ماهیانه

 

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up

Compare Listings

عنوان قیمت وضعیت نوع منطقه هدف اتاق های خواب حمام و سرویس بهداشتی