گردشگری در آلانیا

آلانیا از توریستی ترین شهرهای ترکیه است که اماکن تاریخی و گردشگری فراوانی دارد و توریست های زیادی را از سراسر دنیا جذب خود می کند. آلانیا بیشترین گردشگران را از کشورهای آلمان , دانمارک , کشورهای اسکاندیناوی و روسیه دارد این شهر زیبا به علت داشتن ساحل های ماسه ای ، آب وهوای مدیترانه ای , نرخ مناسب هتل ها درآمد بالایی را از بخش گردشگری دارد.

 

قلعه آلانیا اصلی ترین محل گردشگری در قلب این شهر است. قلعه آلانیا به عنوان تنها قلعه به یادگار مانده از دوران سلجوقیان است که در سال ۱۲۲۵ بر روی خرابه‌های قلعه روم توسط علاالدین کی قباد ساخته شده است.اگر از علاقمندان به ابنیه تاریخی هستید، این قلعه به صورت یک مجموعه ی بزرگ شامل تعداد بسیاری از بناهای تاریخی مثل کاخ ها، مساجد و مقبره ها می باشد. این قلعه با ۸۳ برج و ۱۴۰ کنگره و  تعداد زیادی دیوار غول آسا جزو دیدنی‌های آلانیا به شمار می‌رود و به دلیل قرارگیری بر روی صخره، بلند ترین بخش آن ۲۵۰ متر ارتفاع دارد. طول دیوار قلعه 6.5 کیلومتر بوده و بیشترین بخش آن در قرن 13 با مدیریت مستقیم سلطان سلجوقی پس از پیروزی شهر ساخته شده است. این قلعه زیبا در سال ۱۹۵۵ مورد بازسازی و تعمیرات اساسی قرار گرفته است و برخی از بخش‌های آسیب دیده قلعه نیز مرمت شده‌اند و اینکه از قرن ۲۰ تا به امروز به عنوان یکی از جاذبه‌های اصلی و توریستی آلانیا شناخته شده است و در سال ۲۰۰۹ جزو اماکن تاریخی یونسکو به ثبت رسید.عکس های زیبایی در محیط قلعه می توانید بگیرید و ساعاتی را داخل آن سپری کنید. این روزها، در اطراف این قلعه چندین رستوران وجود دارند که این محل را به مکانی توریستی تبدیل کرده‌اند. این قلعه زیبا دارای چندین دروازه است و نقاشی زیبایی بر روی یکی از بزرگترین دروازه‌ها به چشم می‌خورد. قلعه آلانیا شامل کلیسای آیا یورگی، مسجد سلطان سلیمان قانونی، آرامگاه سلطان آکشابه، حمام سلجوقی، اماکن باستانی، آرامگاه سیتی زینب، کاخ سلطان علاء الدین، آب انبارهای کوچک و بزرگ، فانوس دریایی و زندان است و بدین جهت یکی از معروف ترین جاهای دیدنی آلانیا به شمار می‌رود.

غار داملاتاش Damlatas Caves در بخش غربی شهر آلانیا قرار دارد و محل مناسبی برای گردش محسوب می‌شود و از لحاظ لغوی داملاتاش یعنی چکیدن آب از سطح بالا. در این غار مناظر خارق العاده طبیعی را از نزدیک خواهید دید، طوری که دیوار‌های سنگی به طرز عجیبی در طول زمان تغییر شکل داده اند. غار داملاتاش در سال ۱۹۴۸ به صورت اتفاقی در پی یک انفجار دینامیت کشف شده است و براساس بررسی‌های انجام شده بر روی این غار چنین نتیجه گیری می‌شود که در مدت زمان ۱۰ یا ۱۵ هزار سال شکل گرفته است، یکی از دلایل شکل گیری این غار بارش بسیار زیاد باران بوده است. شما می توانید در این غار قندیل های شگفت انگیز 15000 ساله را ببینید و از زیبایی های طبیعی آن لذت ببرید.  قطره‌‌های باران درون حفره‌‌ها رفته و آنجا یخ زده و استالاکتیت‌ها و استالاگمیت‌‌ها تشکیل شده اند و با بلند شدن این لایه به یکدیگر متصل شده و ستون‌‌های غار شکل گرفته اند. با ورود به داخل غار باید مسیر ۲۰ الی ۳۰ متری را طی کنید و قندیل‌های یخی با کوه‌های گردی را تماشا خواهید کرد و در مسیر عبور گردشگران همانند حفره ای استوانه ای به سمت پایین خواهید رفت، اصلا نگران نباشید، زیرا امکان ریزش این غار وجود ندارد. دیدن سنگ های تغییر شکل یافته در غار داملاتاش بسیار جذاب است و دیوارهای سنگی به طرز خارق العاده ای مرموز به نظر می رسند.

مورد جالب توجه دیگر در مورد غار داملاتاش در درمان بیماری آسم است.بنابراین اگر شما نیز جزو افراد مبتلا به آسم هستید، بهتر است در هنگام سفرتان به این شهر زیبا بازدید از غار داملاتاش را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهید.

پارک های آبی همیشه یکی از مقاصد تفریح و گردش جوانان در سفر هستند. پارک آبی زیبایی در ۳۰ کیلومتری شهر آلانیا در منطقه Okudzalar قرار دارد که دارای بیش از ۲۳ سرسره آبی بوده با سایزهای مختلف و برای تمامی‌سنین و سلیقه‌ها مناسب است. در این پارک آبی، سه رودخانه با ارتفاع زیاد وجود دارند که بسیار هیجان انگیز هستند، سیاه چاله و رودخانه تنبل جزو امکانات تفریحی مختلفی می باشد که در این پارک وجود دارد و دریای خروشان هم بخش مهیجی برای گردشگران است. همچنین این پارک آبی یکی از بهترین مکان‌ها برای تمام اعضای خانواده به شمار می‌رود. پارک آبی واتر پلنت یکی از دیدنی ترینای آلانیا با انواع سرسره‌ها و استخرهاست که می‌توانید تمام روز را به شنا در استخرهای مختلف مشغول باشید و از امکانات دیگر لذت ببرید. ظرفیت این پارک آبی ۲۰۰۰ نفر است و دسترسی آسانی دارد. بعد از فعالیت‌های هیجان انگیز می‌توانید انواع نوشیدنی‌ها را سفارش دهید. برخلاف پارک‌های آبی دیگر فقط در هنگام ورود باید هزینه ورودی بپردازید و اینکه نوشیدنی‌های این مجموعه رایگان هستند.

برج سرخ نیز یکی از بناهای تاریخی معروف آلانیا است که بنایی هشت ضلعی که به عنوان نماد 13 شهر شناخته می شود. ساخت این بنا در دوران سلطان سلجوقی آناتولی علاء الدین انجام گرفته است و تکمیل آن در سال 1226 به پایان رسیده است.  معمار این بنای با شکوه به دستور سلطان از حلب به این شهر آماده است، این معمار ابوعلی رها می باشد.در ساختمان این برج آجرهای قرمز رنگی را می بینید که در این بنا به کار رفته است نمای آن را زیباتر کرده است و با برشکاری هایی که روی سنگ ها صورت گرفته است تزیینات زیبایی در این بنا به چشم می خورد. استحکام زیاد این بنا باعث پر اهمیت شدنش شده است. این قلعه از 5 طبقه ساخته شده است و بخش هایی از این قلعه انبار هستند. در سال 1979 بخشی از این قلعه تبدیل به موزیه شده است که دارای جذابیت های زیادی برای گردشگران می باشد.

اگر علاقه مندید در تونل زمان سفری به روزگار قدیم داشته باشید، حتما به برج سرخ سر بزنید.

یکی از محبوب ترین فعالیت های تفریحی در آلانیا غواصی است. آب و هوای خوب، خورشید درخشان و امکانات رفاهی بالا باعث شده تا گذراندن اوقات فراغت در این بخش از شهر یکی از پرطرفدارترین تفریحات باشد. در هنگام غواصی می توانید صدها هزار ماهی رنگارنگ و موجودات زیر دریایی جذاب را مشاهده کنید و از تیم عکاسی بخواهید عکسی یادگاری از شما بگیرند. در کنار ساحل دکه های خوراکی فروشی بسیاری وجود دارد که می توانید از آن ها خرید کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up

Compare Listings

عنوان قیمت وضعیت نوع منطقه هدف اتاق های خواب حمام و سرویس بهداشتی