در این مقاله از وب سایت سحر حاتم نژاد به حقوق موجر و مستاجر در ترکیه خواهیم پرداخت :

قوانین موجر و مستاجر در ترکیه

در کشور ترکیه حقوقی برای مستاجرین در نظر گرفته شده است که شاید برای صاحب خانه های ایرانی خوشایند نباشد و تنها دلیل این اتفاق، تفاوت ترکیه با ایران در مورد قوانین ملک است.

  1. در صورتی که مستاجر شما اجاره خود را به موقع و کامل بپردازد و تفاوتی ندارد که اجاره نامه یک ساله باشد یا بیشتر، قرارداد فی مابین شما برای اجاره یا همان اجاره نامه شما تا 5 سال به صورت خودکار تمدید می شود.
  2. برای افزایش اجاره شما نمی توانید میزان دلخواه خود را درخواست کنید. هر ساله در هر ماه، نرخ میزان افزایش اجاره توسط دولت ترکیه اعلام میشود و شما موضف به اعمال بر اساس آن می باشید. همچنین در صورتی که از این قانون سرپیچی کنید مستاجر حق شکایت از شما را خواهد داشت.

حقوق صاحب خانه ها در ترکیه:

  1. در صورتی که مستاجر، اجاره خود را به موقع پرداخت نکند، شما حق این را دارید که حکم تخلیه دریافت کنید. البته بعد از ارسال حکم به مستاجر، دولت ترکیه شش ماه به وی فرصت خواهد داد تا واحد را تخلیه کتد.
  2. در صورتی که تنها یک خانه در ترکیه دارید  و مجبور هستید که در آن زندگی کنید، باز هم باید حکم تخلیه واحد را دیافت کنید، و کماکان مستاجر شش ماه فرصت تخلیه واحد را خواهد داشت و این حق قانونی وی می باشد.

نکته مهم برای صاحب خانه و مستاجر ها در ترکیه:

نرخ افزایش اجاره با حکم دادگستری ترکیه به خاطر تورم بالا نمی تواند بیشتر از 25 درصد باشد.

به نقل از ترکیش نیوز; این اقدام پس از آن صورت گرفت که افزایش قیمت ها و اجاره بها ملک در ترکیه، زنگ خطری ایجاد کرد و دولت ترکیه متعهد شد که به آن عمل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up

Compare Listings

عنوان قیمت وضعیت نوع منطقه هدف اتاق های خواب حمام و سرویس بهداشتی