ترکیه کشوری بسیار زیبا با تاریخ و فرهنگ عالی، اقتصاد بزرگ و چشم اندازهای عالی برای توسعه است. موقعیت جغرافیایی مطلوب در تقاطع اروپا و آسیا، آب و هوای راحت و اقدامات شایسته سیاستمداران این امکان را فراهم می کند که نه تنها گردشگران متعددی را به ترکیه، بلکه همچنین مهاجران کارگری با مشاغل مورد تقاضا برای بازار کار محلی جذب کنند.

مشاغل مورد تقاضا در ترکیه

با وجود بی‌ثباتی سیاسی و مالی در سال‌های اخیر، تجارت ترکیه همچنان به ایجاد روابط تجاری مؤثر با اکثر کشورهای جهان از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا ادامه می‌دهد . بر این اساس، اقتصاد محلی به نیروی کار ماهر از جمله از خارج نیاز دارد. در ادامه متوجه خواهیم شد که چه مشاغلی در ترکیه در سال 2022 مورد تقاضا هستند.

جمعیت ترکیه امروز از 85 میلیون نفر فراتر رفته است. نرخ اشتغال کمی کمتر از 50 درصد و بیکاری حدود 10 تا 12 درصد است. بیش از 3.7 میلیون شهروند ترکیه مشاغل رسمی ندارند و حدود 30 میلیون نفر شاغل هستند. بیش از 55٪ کارگران در بخش خدمات، صنعت 27٪ (شامل 7.3٪ ساخت و ساز) و کشاورزی 17.7٪ اشتغال دارند. .

استخدام قانونی در ترکیه مستلزم رعایت تعدادی از پیش شرط های کارجوی خارجی است. به ویژه، لازم است از قبل یک جای خالی پیدا کنید و یک قرارداد کاری امضا کنید، مجوز کار صادر کنید و ویزای کار ترکیه را دریافت کنید. برای استخدام غیرقانونی در ترکیه در سال 2022، اخراج و جریمه 4716 لیر برای کارمند و 11796 لیر برای کارفرما پیش بینی شده است.

طبق اعلام وزارت کار و حمایت اجتماعی ترکیه ، حداقل دستمزد رسمی قبل از کسر مالیات در ترکیه در سال 2022، 5004 لیره در ماه، معادل 350 دلار است. متوسط ​​درآمد ماهانه کارگران ترک حدود 1200 دلار (850 دلار پس از کسر مالیات) است.

پرتقاضاترین مشاغل در ترکیه

اول از همه، ما بر این واقعیت تمرکز می کنیم که قوانین ترکیه تعدادی حرفه را در نظر می گیرد که خارجی ها اصولاً نمی توانند آنها را اشغال کنند. این افراد شامل وکلا، دفاتر اسناد رسمی، قاضی، دادستان، نگهبانان، کارگزاران گمرک، پرستاران/ماماها، داروسازان/بینایی‌شناسان، دندانپزشکان/دامپزشکان، روسای کلینیک‌های خصوصی و آژانس‌های مسافرتی هستند.

در میان شهروندان فضای پس از فروپاشی شوروی، از جمله روس ها، اوکراینی ها و بلاروس ها، کار فصلی در ترکیه در زمینه گردشگری در استراحتگاه های متعدد از محبوبیت بیشتری برخوردار است. اساساً اینها نظافتچی، پیشخدمت، خدمتکار، رقصنده، انیماتور، راهنما، بارمن، ماساژور هستند. زنان با ظاهر اروپایی اغلب برای موقعیت میزبان در هتل ها و دستیاران فروش در فروشگاه های خرده فروشی مورد نیاز هستند.

مهم . پردرآمدترین حرفه ها در ترکیه مربوط به حوزه های فناوری اطلاعات، مالی و بیمه است.

حرفه های مورد تقاضا در ترکیه :

  1. حسابداران
  2. پزشکان در رشته های تخصصی
  3. مهندسین (گروه های مختلف)
  4.  مدیران (نمایندگان فروش)
  5. مترجمان
  6. معلمان زبان انگلیسی
  7.  برنامه نویسان
  8. فروشندگان (عمده و خرده)
  9. سازندگان (جهت های مختلف)
  10. کارگران گردشگری (فهرست شده در بالا)

توجه داشته باشید این اطلاعات بر اساس داده های آژانس های استخدام ترکیه و بین المللی است.

در پایان خاطرنشان می کنیم که زندگی در ترکیه امروز هزاران شهروند روسیه، اوکراین و دیگر کشورهای پس از شوروی را به خود جذب می کند. ایالت قیمت های کاملا مقرون به صرفه ای دارد، در شهرهای بزرگ کیفیت خوبی از دارو و یک سیستم آموزشی موثر وجود دارد. به هر حال، حدود 50 هزار دانشجو از خارج از کشور در دانشگاه های ترکیه تحصیل می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up

Compare Listings

عنوان قیمت وضعیت نوع منطقه هدف اتاق های خواب حمام و سرویس بهداشتی