معرفی منطقه Eminonu استانبول

معرفی منطقه Eminonu استانبول | معروف ترین جاذبه های گردشگری شهر زیبای استانبول در منطقه ی سلطان احمد متمرکز شده است. پیش از پرداختن به خصوصیات این منطقه، چشم اندازهایی در Eminonu وجود دارد که دیدن آنها خالی از لطف نیست. در ساعات شلوغی اسکله مملو از افرادی می شود که از نیویورک و یا از جانب آسیایی از قایق های بادی پیاده می شوند. آنگاه فضا با صدای بوق کشتی ها و دودهای سفیدی که در حرکت یک دوجین کشتی برای یافتن لنگرگاه خالی به وجود می آید، پر می شود.

پیشنهاد میکنیم مروری بر املاک شهر ازمیر به همراه قیمت آنها داشته باشید

قایق های کوچک تر مجهز به اجاق های آشپزی و ماهی تابه های داغ هستند، حال آن که خدمه این کشتی ها، برای کارگرانی که در زمین های اطراف بارانداز ایستاده اند ساندویچ های ماهی سرو می کنند، و به نظر میرسد که به حرکات متلاطم و شدید آشپزخانه های معلق خود بی توجه می باشند. افزون بر این فعالیت ها، فروشنده هایی هستند که در رقابت با تجارت گذری آشپزخانه ی کشتی ها، چوب ذرت کبابی و صدف سرخ شده میفروشند.

میدان وسیع مقابل پل گالاتا، با مساجد جدید (Yeni Cammi) احاطه شده است. این مسجد در سال ۱۵۹۷توسط Valide Sultan Safiye، مادر Mehmet سوم، سفارش داده شد، اما تا سال ۱۶۶۳تکمیل نگردید و این مساله باعث شد تا این بنا به عنوان جوان ترین مسجد کلاسیک استانبول شناخته شود. گذرگاه سرپوشیده سمت راست مسجد، ورودی بازار معروف ادویه است که بازار مصری (Misir Carsisi) نیز نامیده می شود.

این بازار چند سال بعد، پیش از ساخت مسجد (Yeni Camii) افتتاح گردیده و از ابتدا عایدی آن صرف تعمیرات ساختمان مسجد می شد. هوای داخل بازار پر از عطر مخلوط سرکه، فلفل – دارچین، گل میخک و قهوه تازه خرد شده است این بنای L شکل، ۸۸مغازه دارد که بسیاری از آنها هنوز هم به فروش ادویه جات و داروهای گیاهی اختصاص دارند اما میوه های خشک شده و آجیل، Lokum (مایه ی خوشی ترک) ، میوه ها و گل های تازه، چای سیب و سوغاتی ها نیز اکثر غرفه ها را اشغال کرده اند، اگرچه غرفه ها در خیابان های اطراف، اقلام خانگی معمولی بیشتری می فروشند.

اگر از دروازه ی بازار ادویه در انتهای اولین راهرو خارج شده سپس به سمت راست بچرخید، مسجد رستم پاشا (Rustem Pasa Cemmi) را در مقابل خواهید دید که مناره هایشی از خیابان باریک پشتی دیده می شود. این یکی از کوچکترین و همچنین زیباترین آثار سینان است. نمای داخلی، کاملا با کاشیهای Iznik دوران قدیم با طراحی های آبی، فیروزه ای و ارغوانی رنگ هندسی و گلدار پوشیده شده است.

3 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up

Compare Listings

عنوان قیمت وضعیت نوع منطقه هدف اتاق های خواب حمام و سرویس بهداشتی